V našom každodennom živote je ľahké prehliadnuť, ako technológie zmenili našu existenciu. Od komunikácie po transakcie mení technológia spôsob, akým spolu žijeme, konzumujeme a komunikujeme. Počnúc čerpaním vlastného plynu a rezerváciou nášho poistenie alebo cestovanie bez tretej strany, skenovanie našich vecí v obchodoch s potravinami, samoobsluha nám priniesla veľa nezávislosti, rýchlosti a pohodlia.
Voľby zákazníkov a preferencia samoobsluhy sa odrážajú v nedávnych rozhodnutiach zvučných mien, ako sú McDonald’s, Starbucks, Amazon a ďalších, ktorí tiež dávajú svojmu trhu to, po čom túžia. V závislosti od typu samoobsluhy často nejde len o pohodlie, prináša tiež efektívnosť, šetrí náklady a zvyčajne prináša väčšie zisky. V 21. storočí robíme veľa aktivít, ktoré sme predtým robili sami, pomocou niekoho iného a samoobslužný systém výčapu piva je jedným z nich – predstavte to ako ďalší krok od samoobslužnej sódy v reštauráciách teraz máme samoobslužné nápoje a iné nápoje.
Samoobslužný výčap vs tradičný výčap
Samoobslužné steny zjednodušujú proces nalievania nápojov. To, čo bolo predtým 7-krokovým procesom, ktorý trval až 15 minút, je teraz možné vykonať za menej ako 20 sekúnd.
V samoobslužných výdajniach
Je to už 15 minút, ale pre vášho zákazníka je to ako hodina. Čakanie pre nich môže byť nepríjemné a môžu si priať, aby si mohli rovno objednať. Toto je priemerná skúsenosť zákazníka v tradičných výčapných zariadeniach. Podrobnejšie sú hostia v tradičnom prostredí zvyčajne:
- Počkajte, kým na vás príde rozhovor, aby ste sa mohli rozprávať s barmanom alebo čašníkom
- Zadajte ich objednávku
- Server zadá objednávku v POS
- Barman dostane výtlačok nápoja
- Pripravujú nápoj
- Barman umiestni drink na odbernú plochu s účtenkou
- Server dodáva nápoj hosťovi
Po dlhom pracovnom dni sa vaši zákazníci môžu cítiť unavení z ďalšej práce, keď budú musieť čakať na svoj nápoj. Je tiež potrebné poznamenať, že tento proces sa opakuje vždy, keď zákazník chce nový nápoj. To je miesto, kde svietia výčapy s vlastným nalievaním: jednoduchosť a pohodlie barového zážitku.
Ako funguje samoobslužný výčap?
Zákazníci si môžu nalievať toľko, koľko by chceli, platiť kartou alebo náramkom, ktorý na ich karte používa technológiu RFID. Aby sa zabránilo nadmernej konzumácii, systém obmedzuje prístup hostí k iba 2 nápojom súčasne. Pri víne by to bolo 5 až 7 uncí a pri pive 10 až 16 uncí. Keď patróni dosiahnu hranicu zákonného limitu a potrebujú opätovné povolenie svojej karty RFID alebo náramku, personál môže dať karte RFID prístup k ďalším 2 nápojom.
Výhody
Držíš krok? Samoobslužná technológia je v súčasnosti gigantom v pohostinstve. Ak chcete naskočiť do trendu, tu je to, čo by ste mali očakávať od svojej samoobslužnej pivnej steny:
- Zvýšený zisk o 50%
- Znížená réžia o 20%
- Zníženie množstva odpadu na menej ako 1%
Okrem výhod pre prevádzkovateľov systému samonalievania sú nápoje na kohútikoch aj ekologickejšie. Napríklad jeden súdok na nalievanie vína sa rovná asi 120 pohárom vína, pričom každý pohár je rovnako čerstvý ako prvý.
Celkovo ochabnuté víno ušetrí zo skládky 20 fliaš vína – čo sa rovná 39 kilogramom obalov.
Podávať iné nápoje nie je problém
Samotné nalievanie sa neobmedzuje iba na pivo a vína. Medzi ďalšie bežne podávané nápoje na kohútikoch na nalievanie sami patria
Koktaily – populárne koktaily, ktoré váš podnik podáva každý deň, vyžadujú od vašich zamestnancov značnú časovú investíciu; keď sa koktaily dajú vyrábať a predávať hromadne, je to nielen oveľa časovo efektívnejšie, ale aj ekonomickejšie, pretože v špičkách je potrebné pokryť podlahu menej personálu
Kombucha – tento nápoj začal ako novinka, ale rýchlo sa stal veľmi obľúbeným nápojom
Studené varenie – na rozdiel od bežnej kávy je studené varenie chutnejšie a menej kyslé
Ľadový čaj a iné nealkoholické nápoje – tieto nápoje boli prvé, ktoré sa podávali samoobslužne (čerpacie stanice, kiná)